Psykolog til at understøtte indsatsen for det psykiske arbejdsmiljø [Denmark]


 

Psykolog til at understøtte indsatsen for det psykiske arbejdsmiljø

Har du lyst til at bidrage til arbejdet med det psykiske arbejdsmiljø i et myndighedsperspektiv? Og har du viden om og erfaring inden for psykisk arbejdsmiljø? Så har vi en spændende stilling i Kontoret for Psykisk arbejdsmiljø og Sygefravær.

Vær med til at gøre en forskel for det psykiske arbejdsmiljø

Du kan se frem til en alsidig hverdag med en meningsfuld kerneopgave i Kontoret for Psykisk arbejdsmiljø og Sygefravær. Vi bidrager sammen med de øvrige fagkontorer og tilsynet til Arbejdstilsynets opgave med at fremme et sikkert og sundt arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser.

Psykisk arbejdsmiljø er et højt prioriteret emne på den arbejdsmiljøpolitiske dagsorden, og du vil opleve at komme tæt på arbejdet med at udvikle området. Som psykolog i kontoret er opgaven bl.a. at udvikle og understøtte det arbejde, som vores tilsynsførende laver, når de fører tilsyn – fx ved at udvikle den måde, hvorpå vores tilsynsførende går i dialog med virksomhederne eller den måde, som Arbejdstilsynet skriver påbud om fx stor arbejdsmængde og tidspres eller mobning, så virksomhederne kan forstå, hvad de skal gøre. Derudover er det en væsentlig opgave at formidle faglige problemstillinger inden for psykisk arbejdsmiljø.

I vores opgaveløsning arbejder vi tæt sammen med mange interessenter både i og uden for Arbejdstilsynet og Beskæftigelsesministeriet, og som psykolog i Arbejdstilsynet er du med til at udarbejde de nødvendige beslutningsgrundlag.

Derudover løser psykologerne også opgaver, der er rettet mod ministeren og det politiske system. Det kan være at klæde ministeren fagligt på ved at skrive notater eller udarbejde ”spørgsmål og svar” til brug ved bl.a. politiske forhandlinger eller møder om det psykiske arbejdsmiljø.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. bestå i at:

  • udvikle tilsynet med det psykiske arbejdsmiljø
  • holde oplæg om emner inden for psykisk arbejdsmiljø fx om seksuel chikane eller arbejdsrelateret risiko for vold, ved bl.a. konferencer, temamøder eller i forbindelse med undervisning internt i Arbejdstilsynet
  • formidle viden om effektiv forebyggelse af det psykiske arbejdsmiljø, bl.a. i form af skriftlig vejledning til virksomhederne, opslag på SoMe og udvikling af kampagner – bl.a. ved produktion af film, podcast mv.
  • samarbejde med interessenter udenfor AT og BM. Det kan være møder med andre myndigheder, branchefællesskaberne for arbejdsmiljø (BFA’erne), forskere eller repræsentanter for arbejdsmarkedets parter
  • bidrage til at vedligeholde og udvikle Arbejdstilsynets psykologfaglige vidensgrundlag og kompetence, fx ved at følge med i forskningen på området – både den epidemiologiske forskning og forskning i de forhold/tiltag på arbejdspladsen, der kan forebygge sygdom og nedslidning
  • læse og forstå forskningsresultater og omsætte dem til praksis.

Du bliver en del af et stærkt fagligt og socialt fællesskab

Kontoret for Psykisk Arbejdsmiljø og Sygefravær er en del af Arbejdsmiljøfagligt Center i Arbejdstilsynet og har til opgave at fastholde og udvikle et højt vidensniveau på arbejdsmiljøfaglige kerneområder

Vi er 16 medarbejdere i kontoret – heraf er de tre psykologer. Derudover repræsenterer vi en bred vifte af fagligheder.

Sidsel, der er psykolog i kontoret siger bl.a. om fællesskabet: ”Vi har respekt for og kerer os om hinanden og tager os tid til at hjælpe hinanden i opgaveløsningen. Vi har et naturligt fokus på, at også vores arbejdsmiljø skal være godt og vi er et kontor, hvor ledelse og kollegaer prioriterer, at der er en bæredygtig balance mellem arbejdsliv og privatliv.”

Bliv vores nye kollega

Vi forestiller os, at du:

  • er cand.psych eller lignende
  • har viden om arbejdet med psykisk arbejdsmiljø
  • forstår værdien af videndeling og faglig sparring med kolleger
  • har gode formuleringsevner i skrift og tale og kan formidle komplicerede sammenhænge til let forståelige budskaber
  • har interesse og forståelse for arbejdet i en politisk styret organisation.

Derudover er det vigtigt for os, at du sætter pris på at arbejde i et tværfagligt miljø, og at du er samarbejdsorienteret med lyst og evne til at arbejde team- og projektorienteret i kontoret og på tværs i Arbejdstilsynet.

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter den 1. november 2023

Dit daglige arbejdssted er Landskronagade 33, 2100 København Ø.

Du bliver ansat som fuldmægtig på overenskomsten for akademikere i staten.

Spørgsmål og ansøgning

Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte kontorchef Inger Sandgrav på tlf.nr.: 7220 8541 eller psykolog Sidsel Hinsch Olsen tlf.nr.: 7220 9218.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Jóna Thomsen i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr.: 7220 5272.

Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede ansøgere uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest mandag den 11. september kl. 12.

Vi forventer at holde samtaler 14. september 2023.

Vi ser frem til at læse din ansøgning.

Send ansøgning

$ads={2}


 

.

$ads={1}

Post a Comment

Previous Post Next Post

Sponsored Ads

نموذج الاتصال