Assistant Store Manager [South Korea]


 우리의 정체성

룰루레몬은 요가, 러닝, 트레이닝 및 기타 스포츠 활동을 위한 혁신적인 퍼포먼스 의류 기업입니다. 우리는 테크니컬한 원단과 기능성 디자인에 기준을 두고 사람들의 운동과 성장, 커넥션과 웰빙을 서포트하는 아주 혁신적인 제품과 경험을 만들고 있습니다. 우리의 성공은 혁신적인 제품, 스토어에 투입하는 노력, 사람에 대한 헌신, 그리고 우리가 소속된 모든 커뮤니티에서 만들어가는 놀라운 관계 덕분입니다. 기업으로서 우리는 더 건강하고 성공적인 미래를 구축하기 위해 긍정적인 변화를 만드는 데 집중하고 있습니다. 여기에는 특히 직원들에게 평등하고 포용적이며 성장에 초점을 맞춘 환경을 만드는 것이 포함됩니다.

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직무 개요

어시스턴트 스토어 매니저는 스토어 리더십 팀에 꼭 필요한 역할로, 매일 팀원들과 게스트 환경에 영향을 미칩니다. 어시스턴트 스토어 매니저에게는 팀원들을 리드하고 코칭하며, 팀이 결과에 책임지는 분위기를 형성하고 스토어에서 탁월한 게스트 경험을 만들 책임이 있습니다. 또, 플로어 관리 및 스케줄링을 포함한 관리와 운영에 초점을 두고 업무를 완수해야 할 책임이 있습니다.

핵심 직무 내용

리더십 및 직원 관리

  • 모든 팀원과 게스트가 서로를 서포트하고 적극적으로 참여하는 경험을 만들 수 있도록 다름을 기꺼이 받아들이고 인정하며 서로 존중하고 포용적인 팀 환경을 만들고 발전시키는 데 기여합니다.
  • 스토어 매니저를 서포트하며 다양한 경험과 배경, 능력을 갖춘 팀원들로 구성된 강인하고 다양성을 갖춘 팀을 만들어 스토어를 운영합니다.
  • 배움이나 개발 활동을 진행 중인 팀원들(예: 에듀케이터, 키리더)에게 직접적인 피드백과 코칭, 멘토링, 커리어 방향에 대한 가이드를 지속적이고 공평하게 제공하고 성과에 대한 우려 사항을 함께 해결합니다.
  • 스토어의 리크루팅 및 채용 프로세스, 온보딩 트레이닝, 전반적인 성과 관리 활동을 서포트합니다.
  • 커리어 논의에 참여하고 주도하여 룰루레몬에서 일하는 것이 커리어와 개인적인 성장에 어떻게 도움이 되는지 팀원들에게 알려줍니다.
  • 팀원들의 성공을 인정하고, 부족한 부분을 평가하고, 전체적인 성과를 문서화하여 커리어 성장과 개인적인 성장을 함께 서포트합니다.
  • 스토어 매니저와 함께 근무 요건, 근무 가능 시간, 예산 고려 사항에 따라 팀원들의 일정을 계획하고 준비합니다.
협업

  • 팀원들과 서로 돕는 생산적인 관계 속에서 개인적인 성장과 커리어 성장에 집중합니다.
  • 팀원들과 협력하여 게스트의 시간을 소중히 여기며 최상의 게스트 경험을 보장하고 스토어 운영을 서포트합니다.
게스트 경험 및 커뮤니티

  • 팀원들을 서포트하며(예: 솔선수범하는 모습을 보이고 코칭하기) 게스트 니즈를 평가하고, 제품 에듀케이션을 진행하고, 스토어 내 거래와 옴니채널 프로그램을 서포트하는 등 탁월한 게스트 경험을 제공합니다.
  • 플로어에서 활발하게 움직이며 스토어와 팀, 게스트의 니즈를 파악하고 충족합니다.
  • 게스트 피드백을 해결하고 게스트 에스컬레이션과 응급 상황 요청 등의 긴급한 문제를 처리하여 게스트를 위해 ‘문제를 해결’합니다.
  • 파트너, 커뮤니티 인플루언서 및 앰배서더와 포용적인 관계를 구축하고 다양한 커뮤니티 자료와 프로그램을 활용하여 커뮤니티에서의 브랜드 인지도와 인식을 향상시킵니다.
  • 게스트와 팀원들의 관계 구축을 파악, 선택, 교육, 추진하여 현지 앰배서더, 스웻 리더, 기타 외부 파트너와의 관계를 다지고 유지합니다.
운영

  • 스토어에 대한 스토어 매니저의 비전을 팀원들에게 전파하고 실천합니다.
  • 스토어 매니저와 함께 비즈니스 데이터와 측정 기준(예: 손익계산서)을 검토하여 계획을 세우는 과정(예: 분기별 비즈니스 리뷰 및 세일즈 플래닝)에 활용하고 판매를 촉진합니다.
  • 스토어 매니저와 함께 스토어 예산, 노동 시간, 지출, 손익계산서를 관리합니다.
  • 플로어 커버리지 계획을 세우고 플로어를 효율적이고 효과적으로 계속해서 운영하기 위한 의사 결정을 내리는 등 팀원들에게 플로어 리더십을 발휘합니다.
  • 오프닝 및 클로징 체크리스트에 따라 스토어를 오픈하고 클로징합니다.
  • 피플 세이프티 정책과 절차를 이해하고 준수하며 안전한 근무 환경을 유지합니다.
  • 관련 정책, 절차, 법률 및 규정에 따라 업무를 수행합니다.
예산 관련
조정할 수 있는 예산이나 근무 시간과 관련하여위임받은 책임을 다합니다

직원 관리
팀 리드 역할은 시프트 중 일부 스토어 직원에 대한 간접적으로 책임을 지게 되거나, 스토어 매니저로부터 이러한 책임을 위임받기도 합니다

기대 사항

  • 다양성 & 포용성: 다양성을 중요시하고받아들이는 포용적인 환경을 조성하고서포트합니다
  • 인테그리티/진솔함: 정직하고 공평하며윤리적으로 행동합니다
  • 리더십: 타인을 리드하고, 영향을 미치고, 영감을 줄 수 있으며 팀원들의 업무에 동기와자율성을 부여하여 팀원들이 성장할 수 있게합니다
  • 협력과 팀워크: 목표를 달성하기 위해 다른사람과 생산적으로 협력하고 서포트하며파트너십과 다양한 관점을 모색합니다
  • 적응력/민첩성: 불확실함과 모호함을받아들이면서 빠르게 변화하는 환경에서우선순위를 상황에 맞게 변경할 수 있습니다
  • 의사 결정: 논리와 근거를 바탕으로 대안을 평가하고 제때에 효율적인 결정을 내립니다
  • 전략적 사고: 회사의 비전과 가치에 부합하는 전략을 세우고 목표와 비전, 나아가 사명을 달성하며 ‘큰 그림’을 보고 결정을 내립니다
  • 회복성: 일관된 상태를 유지하고 역경에서 빠르게 회복합니다
직무 요건

자격

  • 배정된 스토어가 있는 지역에서 합법적으로 근무할 자격을 갖추고 있어야 함
근무 가능 시간

  • 유연한 스케줄로 근무할 수 있어야 함
기타 업무 요건

  • 팀원으로 근무하는 동시에 독립적으로 업무를 수행할 수 있어야 함
  • 게스트를 돕고 업무를 수행하기 위해 대부분의 시프트 중 스토어에서 계속 움직이면서 근무할 수 있어야 함
경험

  • 리더십 또는 직원 관리 관련 업무 경력이 있어야 함
기타 사항(필수 아님)

  • 학력: 고등학교 또는 중학교 졸업자 또는 이에 해당하는 자격 보유자
  • 경력: 리테일 또는 세일즈 관리 경력 1년
합격하여 면접 대상자가 된 지원자에게는 매니저가 연락을 드립니다. 직무의 중요한 업무를 수행하기 위해 이동에 보조가 필요한 지원자나 직원은 인터뷰 일정 조정 시 매니저와 이에 대해 논의할 수 있습니다.

급여 이상의 보상(복리후생 및 혜택)

룰루레몬은 직원을 전인적 인격체로서 소중히 여기며, 몸과 마음 그리고 정신적 측면에서 성장할 수 있도록 직원에게 투자합니다. 이에 따라 총 보상 프로그램은 여러분이 목표를 달성하는 과정을 지원하고, 사랑하는 일에 집중할 수 있도록 만들어졌습니다. 또한 충분한 기본급과 팀 기반 보너스 프로그램 외에도 유급 휴가, 직원 할인, 피트니스/요가 클래스, 자녀 양육 지원, 개인/커리어 성장 프로그램 등도 제공합니다.

참고: 이러한 복리후생 및 혜택의 이용 가능 여부는 여러분의 지역 및 고용 유형에 따라 달라질 수 있으며, 특정 자격 요건이 적용될 수 있습니다. 회사는 사전 통지 없이 복리후생 및 혜택의 일부 또는 전체를 변경할 수 있는 권한을 보유합니다.

Who We Are

lululemon is an innovative performance apparel company for yoga, running, training, and other athletic pursuits. Setting the bar in technical fabrics and functional design, we create transformational products and experiences that support people in moving, growing, connecting, and being well. We owe our success to our innovative product, emphasis on stores, commitment to our people, and the incredible connections we make in every community we're in. As a company, we focus on creating positive change to build a healthier, thriving future. In particular, that includes creating an equitable, inclusive and growth-focused environment for our people.

Job Summary

The Assistant Store Manager role is an essential part of the store leadership team, impacting team member and guest experience every day. Assistant Store Managers are responsible for leading and coaching team members, holding the team accountable to results, and ensuring an outstanding guest experience in the store. Assistant Store Managers also are responsible for accomplishing administrative and operations focused activities, including floor management and scheduling.

Core Responsibilities of the Job

Leadership and People Management

  • Create and foster a respectful and inclusive team environment by welcoming and celebrating differences to ensure a supportive and engaging experience for all team members and guests.
  • Support Store Manager in building a strong and diverse team that includes team members with various experiences, backgrounds, and skillsets to drive store operations.
  • Support ongoing learning and development of team members (i.e., Educators and Key Leaders) consistently and equitably by providing direct feedback, coaching, mentoring, and career path guidance, and addressing performance concerns.
  • Support the store’s recruiting and hiring process, onboarding training, and overall performance management activities.
  • Engage in career discussions to support and reinforce team understanding of how working at lululemon will contribute to their career and personal growth.
  • Provide team member recognition, gap assessment, and overall performance documentation to support and reinforce career and personal growth.
  • Collaborate with Store Manager to plan and prepare team member schedule according to labour requirements, availability, and budget considerations.
Working with Others

  • Establish supportive and productive relationships with all team members, focusing on personal and professional development.
  • Collaborate with team members to ensure an optimal guest experience that values guests’ time and support store operations.
Guest Experience

  • Support team members (e.g., leading by example or coaching) to ensure a great guest experience, including assessing guest needs, providing technical product educations, and supporting in-store transactions and omnichannel programs.
  • Dynamically provide coverage on the floor to assess and fulfill the needs of the business, team, and guests.
  • Resolve guest feedback and address emergent issues, including guest escalations and emergency requests, helping to "make it right" for guests.
  • Increase brand awareness and acceptance in the community by cultivating inclusive relationships with partners and community influencers and seeking to engage with diverse community resources and programs.
  • Establish and maintain local relationships with ambassadors, sweat leaders, and other external partners by identifying, selecting, training, and facilitating relationship building with guests and team.
Operations

  • Implement the Store Manager’s vision for the store and cascade to team members.
  • Partner with Store Manager to review business data and metrics (e.g., profit and loss [P&L] statement) to inform planning processes (e.g., quarterly business review and sales planning).
  • Partner with Store Manager to manage store’s budget, labor hours, expenses, and P&L statement.
  • Provide salesfloor leadership to team members, including planning salesfloor coverage and making decisions to maintain efficiency and effectiveness of salesfloor operations.
  • Open and close the store in accordance with the opening and closing checklists.
  • Understand and adhere to people safety policies and procedures to maintain a safe work environment.
  • Perform work in accordance with applicable policies, procedures, and laws or regulations.
Budget Responsibility

  • Accountable for delegated aspects of controllable budget or labor hours
People Management

  • Team lead role indirectly responsible for subset of store employees during shift or as delegated by Store Manager
What We Look For

  • Inclusion & Diversity: Creates/supports an inclusive environment that values/celebrates differences
  • Integrity/Honesty: Behaves in an honest, fair, and ethical manner
  • Leadership: Is able and desires to lead, influence, and inspire others; motivates, empowers, develops, and directs people as they work
  • Collaboration and Teamwork: Works productively with and supports others to achieve goals; seeks partnerships and diverse perspectives
  • Adaptability/Agility: Tolerates uncertainty and ambiguity and can change priorities in a fast-paced environment
  • Decision Making: Uses logic and reasoning to evaluate alternatives and make effective, timely decisions
  • Strategic Thinking: Sets strategies that are aligned to vision and values of the company to achieve goals/vision/further the mission; considers the 'big picture' implications of decisions
  • Resilience: Remains persistent; recovers quickly from setbacks
Job Requirements

Eligibility

  • Legally eligible to work in the jurisdiction of the store which you are assigned to.
Availability

  • Willing to work a flexible schedule.
Other Willingness Requirements

  • Willing to work as part of a team and also complete work independently
  • Willing to move through a store for most of a shift to help guests and accomplish work
Experience

  • Work experience in leadership or people management
Job Assets (i.e., nice to have; not required)

  • Education: High School or Secondary School diploma equivalent or above.
  • Experience: 1 year retail or sales specific management experience
Applicants successful in progressing to interview will be contacted by a Manager or a member of the People & Culture team. Please note any applicant or employee who believes they need a reasonable accommodation to perform the essential duties of the job is welcome to discuss this with the Manager or People and Culture team member when arranging the interview.

Beyond The Paycheck (Benefits & Perks)

At lululemon, we care for and invest in the whole person - body, mind, spirit. Our total rewards program is designed to support you in achieving your goals and focus on the things you love. In addition to competitive base pay and a team-based bonus program, we also offer paid time off, generous employee discounts, fitness/yoga classes, parenthood top up program and personal and professional development programs.

Note: availability of these benefits and perks may be subject to your location & employment type and may have certain eligibility requirements. The Company reserves the right to alter these benefits and perks in whole or in part at any time without advance notice.

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